Foto: Audit Pestré cestovky

Workshopy pro firmy

Terminál na dosah - adaptace byznysu modernímu klientovi

Společnost se v dnešní době velice rychle mění, stačí jedna zdánlivě bezvýznamná inovace, a otevřou se dveře pro celá odvětví průmyslu a obchodu. Kdo dokáže tyto změny alespoň trochu předvídat, může si snadno a rychle přijít na velké jmění. Naproti tomu těm, kteří se změnám brání, se cílová skupina klientů může jen zúžit.

Tento text vám sice neodhalí žádné právě se otevírající prostory podnikání s nečekaným potenciálem, ale alespoň nastíní na jednom dlouhodobém trendu, který se rozvíjí až příliš pomalu, jaký tvůrčí proces takový vývoj ve svých konkrétních podobách představuje.

Moderní technologie už dlouhou dobu usnadňují a prodlužují život. S tím se změnila i povaha práce, velký podíl práce vyžaduje naprosto minimální fyzickou zdatnost. Skladba práceschopných, a tedy i lidí s kupní silou, se rozšířila o velký počet starých, fyzicky slabých jedinců. Snaha o rovný přístup k základním životním potřebám zosobněná v moderních sociálních službách a sociálním státu procesu uschopňování dále napomáhá. Nejenže je běžné se s takovými zákazníky setkávat, ale mnoho klientů je nově má také ve svých kolektivech, takže už ani jim nebudou dosavadní služby zaměřené na zdatné vyhovovat - budou totiž vylučovat jejich blízké, životní či obchodní partnery atd.

Myšlení se dnes mění pomaleji než technologie a struktura společnosti, proto existují různé bubliny s příležitostí zaměřit se právě na nedostatek důstojně zprostředkovaných služeb pro nový typ klientely. Jsou tu služby poskytující servis s důrazem na překlenutí bariér, se kterými se klienti potkávají. Mohou to být cestovní agentury shromažďující zájezdy, které již jsou přístupné, ale klienti se to dozvědí pouze skrze tyto agentury. Jsou tu ale také služby, které se soustředí na transformaci stávajících poskytovatelů různých služeb do přístupné formy - design for all. Může jít o auditory přístupnosti prostor, lektory komunikace s hendikepovanými atd.

Právě v této oblasti podniká i český člen žebříčku inovátorů New Europe 100, Michal Prager, který dodává: „Otevřenost konceptu Design for All dnes stále neslibuje pouze širokou paletu zákazníků, ale také management rizik pro značku spojený s příchodem nových zákazníků, a v neposlední řadě bohaté možnosti pozitivní komunikace značky. Dříve či později na to musí přistoupit každý, a čím dříve to udělá, tím více tím získá.“

Velké firmy s kvalitním PR obvykle vědí, že otevřenost zaměstnancům s postižením sebou nese samá pozitiva, ať už pro jméno značky, tak i pro náklady vzhledem k nedostatku pracovních sil a politikám zaměstnanosti. Přesto, když zákazník s postižením přijde do jejich moderního provozu, často zažívá otřesnou zkušenost: Přes informační pult ho pracovník ani nevidí; z deseti ATM nemá ani jediný upravenou výšku; na platební terminál přidělaný u pokladny nedosáhne; ostýchavý personál se mu raději vyhne; z bezbariérového záchodu je skladiště úklidového materiálu a k občerstvení v provozu vede dokonce schod. A to zde nemluvíme o zkušenosti z nějaké marginální firmy, ale velice dynamického prodejního prostředí, kde by jistě zvládli všechny zmíněné problémy hravě odstranit za jedinou noc. Problém zde je hlavně to, že si svých slabých míst nejsou dostatečně vědomí.

A co Vaše firma? Dokážete Vy spolehlivě obstát v novém světě a obsloužit seniora, neslyšící či vozíčkářku tak, aby se se cítili dobře a rádi se k Vám vrátili? A víte, jak to vůbec poznáte? Zkuste na svou firmu pohlédnout perspektivou nového světa a vaše podnikání bude vzkvétat.

Pestrá, o.p.s. Vám s tím ráda pomůže. Již od roku 2012 pomáháme firmám přizpůsobit jejich byznys moderním trendům v přístupnosti. Do našeho portfolia spadají firmy jako dm drogerie markt, s.r.o., O2 Czech Republic, a.s., Johnson & Johnson, Corinthia Towers, Baxter a další. V rámci činnosti naší Pestré cestovky jsme auditovali desítky hotelů z pohledu přístupnosti.

Otevřete se všem potenciálním klientům a čerpejte z výhod, které trend otevřenosti nabízí. A Váš byznys bude pestrý!

Kontaktujte našeho manažera Michala Pragera: 603 875 145, michal.prager@pestra.cz.

Autor: Mgr. Karel Chlouba

Další články


Plníme sny

3. 10. 2018

Vždycky mi přišlo zajímavé, co asistenční psi umí. Sám jsem měl takového voříška a ten toho moc neuměl. Když mě Pestrá oslovila, řekl jsem si, že rád podpořím dobrou věc a že bude fajn, když se o tomto tématu bude více mluvit.

Pokračovat

Slovo úvodem

8. 8. 2018

Milé čtenářky, milí čtenáři, ráda bych navázala několika málo slovy na rozloučení Michala Pragera a pozdravila se s Vámi. Po třech letech a dvě stě jedna dnech strávených v NAUTIS se od minulého týdne zabydluji v Pestré. Vžd

Pokračovat

Ředitelské loučení

31. 7. 2018

Vážené čtenářky, Vážení čtenáři, po více jak čtyřech letech se s Vámi loučím jako ředitel Pestré. Během těch let jsem v Pestré zažil mnoho dobrého. Prošli jsme však i několika turbulencemi, které se hlavně díky skvělým lidem v Pestré a kolem ní podařilo zvládnout.

Pokračovat

Ať se dobro šíří dál...

19. 4. 2018

Hitem filantropie na celém světě jsou dnes dárcovské výzvy. Oblíbili si je mladí i staří, chudí i bohatí, počítačoví mágové, i ti kdo s počítačem nejsou zrovna velcí kamarádi. Prostě všichni kdo rádi podpoří smyslupln

Pokračovat

Pestrý facebook jede!

19. 4. 2018

Mysleli jsme si, že o Facebooku už víme všechno. Vždyť na něm dennodenně pro vás pracujeme. Během přednášky jsme se ale dozvěděli o pár nových vychytávkách i o záludnostech práce s facebookovou reklamou.

Pokračovat

Aneta a Robbie

5. 3. 2018

Už rok po předání spolu začali vyhrávat pestrou psí olympiádu a závody v poslušnosti.

Pokračovat

Pes není robot

12. 2. 2018

V naší práci se setkáváme s různými představami o asistenčních psech. Jak jsou pracovití, spolehliví, oddaní, prostě dokonalí. Tohle všechno je pravda. Ale…

Pokračovat

Martinovo rozhodování

13. 11. 2017

Martinovo rozhodování pro asistenčního psa Rozloučit se s asistenčním psem, který odchází za duhový most, není vůbec lehké. Martinovi a všem ostatním členům jeho rodiny po dlouhá léta přinášel radost a pomoc jejich retrí

Pokračovat

Alza.cz podporuje

9. 11. 2017

Zákazníci Alza.cz podpořili při charitativní aukci výcvik dvou asistenčních psů pro osoby...

Pokračovat

Chluptopad pro Jáchyma

31. 10. 2017

Desetiletý chlapec s autismem čeká na svého asistenčního psa.

Pokračovat

Nová Pestrá

26. 10. 2017

Logo, vizuální identita, maskot. Pestrá v novém kabátě. Jak se Vám líbí?

Pokračovat

Rekondice s klienty 2017

26. 9. 2017

Nezisková organizace Pestrá - psí asistence uspořádala pro své klienty a jejich asistenčními psy rekondiční pobyt v Líchovech.

Pokračovat

Pes ušetří milion

13. 9. 2017

„Člověk s postižením, jako já, je závislý na pomoci druhých lidí 24 hodin denně. Asistenční nebo vodicí pes nahradí svou pomocí člověka po dobu cca 4 hodin denně. Hodina osobní asistence stojí průměrně 130 Kč. Asistenční p

Pokračovat

Barney pro Jáchyma nastoupil do výcviku

12. 9. 2017

Na desetiletém chlapci Jáchymovi na první pohled nepoznáte, že dělá a vnímá věci jinak než ostatní. Rád plave, jezdí na kole a rád se prohání ve výškách po lanovém parku. Je mu deset a chodí do čtvrté třídy. Napoleons

Pokračovat

Ponožkou neurazíš

11. 9. 2017

Právě teď na začátku září startuje již čtvrtý ročník úspěšné a oblíbené kampaně Ponožkový pes. Posílali jste nám pejsky po celé léto a my nyní dojednáváme nové partnery pro jejich prodej. Těmi již tradičními jsou Alz

Pokračovat

O canisterapii

11. 9. 2017

Co říká odborná literatura o canisterapii? A jak to vidíme v Pestré z pohledu praxe?

Pokračovat